ANNONSE

Lightup.no vant prestisjetung pris i samarbeid med norsk start-up

Thomas Prestgaard, eier av PANOGRAM og Martin Erlandsen, daglig leder i Lightup.
therese.karlsrud.haugen

Reklamekampanje ble Nordens beste.

ANNONSE

Den norske nettbutikken Lightup.no, som selger lamper og belysning på nett, gikk i samarbeid med reklamebyrået PANOGRAM av med seieren i den prestisjefulle kåringen SEMrush Nordic Search Awards onsdag denne uken.

Prisen var for deres kampanje “Keyword sculpting our way to Shopping success”, som vant i kategorien “Best Advertising Campaign”. Seremonien som egentlig skulle holdes i Stockholms rådhus foregikk over nett grunnet coronasituasjonen.  

Eier av og eneste ansatt i PANOGRAM er Thomas Prestgaard. Han jobber som Google Ads konsulent i tillegg til å levere virtuelle visninger (360-foto) til privat- og næringseiendom. 

Dette selskapet har gjort en utrolig jobb med denne kampanjen. De har brukt en veldig kreativ måte å jobbe med tilgjengelig verktøy og har brukt dem på en utradisjonell måte for å oppnå fantastiske resultater. Vi er veldig imponerte, sier Joakim Hedström, hoveddommer i kategorien, om beslutningen i en pressemelding.

I følge Lightup skal omsetningen i nettbutikken som kommer fra Google Ads ha økt med 3,5 millioner kroner det siste året sammenlignet med året før.

Thomas Prestgaard fra PANOGRAM har gjort underverker i vår Google Ads konto. Vi har prøvd å jobbe med dette in-house, og vi har jobbet med 3 ulike byråer, men ingen har gjort en like god jobb som Thomas, sier Martin Erlandsen, daglig leder i Lightup.

Prestgaard jobber også deltid som SEM-ansvarlig for Milrab.no, som har vokst seg store på utstyr til sport og friluft på nett. Nå meddeler han at seieren sammen med Lightup er en inspirasjon til å ta inn flere Google Shopping prosjekter.

Det er med store ære og ydmykhet at jeg mottar denne prisen. Jeg visste vi hadde et godt case, men å gå helt til topps over store nordiske byråer var overraskende. Det siste året har jeg drevet eget firma og jobbet beinhardt for å komme opp på et stabilt nivå. Corona-krisen har gitt selskapet en liten knekk, så denne prisen kunne ikke komme på et bedre tidspunkt, sier Prestgaard.

Del artikkel: