På nyttårsaften fikk en av samarbeidspartnerne til Helthjems kunder en litt ekstraordinær leveranse av sin nyttårskjole, som tidligere på dagen befant seg innelåst på Helthjems budsentral på Lambertseter. Det vil si distribusjonsnettverket til Schibsted, Polaris og A-Media.
Kjolen var bestilt til hjemlevering, men pakken manglet adressedetaljer, som gjorde at pakken ble sendt til Post-i-butikk et par dager før. Klokken 14 på nyttårsaften skal klesbutikken som kjolen var bestilt fra ha fått en desperat etterlysning av kjolen, da kunden fortsatt ikke hadde fått antrekket hun skulle bruke på kveldens nyttårsfest.
Snudde på vei til nyttårsfeiring
På tidspunktet hvor kvalitetssjef i Helthjem, Brede Huseby, fikk beskjeden om at kjolen ikke var kommet frem i tide, var han personlig på vei til sin egen nyttårsfeiring.
- Jeg satt allerede i bilen på vei til Hadeland da jeg fikk videresendt en epost om kjolen som ikke hadde kommet frem i tide. Jeg hadde heldigvis ikke kommet så langt, så jeg snudde og reiste rett hjem for å hente nøkkelen til budsentralen. Jeg hadde nemlig et håp om at pakken kunne befinne seg der, sier Huseby.
To timer senere skal Huseby ha stått på døren med kundens viktige nyttårspakke. Helthjems daglige leder Anders Lunde Angen kan fortelle at dette ikke er vanlig prosedyre, men en ekstraordinær service fra en av deres ansatte.
- Dette er en service man vanligvis ikke kan forvente, men det viser at våre bud og ledere strekker seg litt ekstra for kundene, sier Lunde Angen.
Forberedt på samme-dag-leveringer
Selskapet tilbyr foreløpig ikke samme-dag-leveringer, som spås å bli en trend i 2019, men har klargjort teknologien for det. Lunde Angen tror løsningen vil bli et storbyfenomen etterhvert.
- Har vi nok kunder som etterspør samme-dag-leveringer har vi muligheten til å tilby det. Samtidig tror vi at 8/10 synes gratis frakt er viktigere, så det kommer an på hvor mye en slik løsning vil koste kunden. I dag tilbyr vi levering samme natt, noe vi tror er godt nok enn så lenge, sier Lunde Angen.