Snap Inc meddeler at de skal rulle ut annonseløsningen Dynamic Ads utenfor USA, som er en tjeneste for nettbutikker som vil selge produkter gjennom plattformen.
Snapchat tester nå Dynamic Ads i Storbritannia, Tyskland, Frankrike og Nederland, hvor blant annet selskaper som Adidas og Topshop har slengt seg på.
LES OGSÅ: Snapchat lanserer egen netthandel
Den nye netthandelsfunksjonen fungerer ved at nettbutikker kan koble opp sitt utvalg med Snapchat, som automatisk skaper annonser ut i fra produktinformasjonen som finnes. Annonsene sikter seg inn på riktig målgruppe og brukerne skal enkelt kunne klikke på "Kjøp nå" for å gjennomføre kjøpet.
Siden vi åpnet for testing har jeg blitt imponert over antallet selskaper som har valgt å engasjere seg - langt over hva vi forventet oss - hvilket virkelig viser ønske til merkevarer om å komme i gang med netthandel, sier Ed Couchman, daglig leder for Snapchat UK, i en kommentar.
Etter coronapandemien er Snapchat overbevist om at netthandel med mobil vil vokse ytterligere.
I kjølevannet av Covid-19 ser vi hvordan forbrukere har endret hvordan de interagerer med netthandel, der menneskene stadig handler mer på sine mobiler - en trend som vi forventer at vil fortsette, sier FarFetchs, markedssjef Gareth Jones.