Den norske netthandelsleverandøren Element Logic har hatt sterk vekst i Norden i mange Ã¥r nÃ¥, og har vært aktive i Sverige siden 2005. NÃ¥ storsatser selskapet med rekruttering av ny daglig leder for sin svenske virksomhet, som skal lede og drive organisasjonen mot nye mÃ¥l.Â
Fra og med tirsdag 8.januar vil Thomas Karlsson fÃ¥ ansvaret for Element Logic Sverige. Med 17 Ã¥rs erfaring fra ulike lederposisjoner i blant annet Swisslog og TGW Norden, skal Karlsson styrke AutoStore, som er Element Logics unike automatiserte robotløsning med fokus pÃ¥ lager- og logistikkselskap.Â
Thomas Karlsson rekrutteres til å lede og drive Element Logic Sverige mot nye mål. Foto: Pressebilde: Element Logic
- Jeg ser virkelig frem til å bygge Element Logics svenske organisasjon videre. Det finnes stort potensial for AutoStore, som jeg anser som markedets mest kompakte og fleksible løsning innen lagerhåndtering, sier Thomas Karlsson i en pressemelding.
Doblet omsetningen pÃ¥ 3 Ã¥rÂ
I bÃ¥de Norge og Sverige har AutoStore blitt en nøkkelfaktor for mange av Element Logics kunder, som Jollyroom, Boozt, Intersport og BlÃ¥kläder samt norske XXL, Bergans og Stormberg for Ã¥ nevne noen.Â
Siden 1985 har Element Logic vært Nordens ledende systemintegrator nÃ¥r det kommer til logistikk og lagerhÃ¥ndtering, og mellom 2014 og 2017 skal selskapet har doblet sin omsetning.Â
- De siste Ã¥rene med formidabel vekst i bÃ¥de Norge og Sverige viser at tiden er moden for Ã¥ bygge den svenske virksomheten ytterligere og skape enda større vekst pÃ¥ det svenske markedet. De økende kravene i netthandelen skaper behov for effektive og intelligente lagerløsninger, og vi vet at Element Logic kan levere dette, sier salgsdirektør i Element Logic, HÃ¥vard HallÃ¥s i en pressemelding.Â