I 2017 omprofilerte Varner kleskjeden Vivikes til Days Like This, som et forsøk pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ opp de økonomiske resultatene igjen. NÃ¥ meddeler konsernet at snuoperasjonen ikke gikk som forventet, og at kleskjeden etter flere Ã¥r med negativt driftsresultat nÃ¥ legges ned.Â
Varner kjøpte opp Days Like This i 1994. Kjeden har i dag 51 butikker og 300 ansatte, som rammes i avviklingen. I 2018 hadde selskapet en netto omsetning pÃ¥ 232 millioner kroner.Â
- Det ble igangsatt en rekke tiltak for Ã¥ snu den negative utviklingen, men dette har dessverre ikke gitt ønskede resultater. Det er trist at vi ikke har lykkes med snuoperasjonen for Days Like This, særlig for de ansatte som har lagt ned en stor innsats i Ã¥ forsøke Ã¥ snu skuta. Men tallenes tale er klar, det er ikke grunnlag for videre drift, sier CFO i Varner, Øyvind Bustnes, i en pressemelding.Â
Satser på omnihandel
Varner vil i tiden fremover heller fokusere pÃ¥ sine øvrige konsepter, og styrke disse i takt med en retailbransje i endring.Â
- Varner tar offensive grep for å vinne kundene i tiden fremover. Vi legger ned Days Like This og samler kreftene rundt våre øvrige kjeder. Varner har nylig samlet fellesfunksjoner for å dra nytte av kompetansen og kapasiteten som før var ute i hver kjede. Kundene stiller større og nye krav til kundeopplevelsen i butikk og på nett. Varner videreutvikler omnihandel, ved å tilpasse butikker og digitale kanaler for å sette kundeopplevelsen i sentrum, sier Øyvind Bustnes.