Helthjem var de første i Norge til å tilby levering fra dør til dør. Etter fem år bruker tusenvis av mennesker tjenesten og selskapet ligger an til å runde 10 millioner pakker i år.
Vi kan se tilbake på en eventyrlig vekst, sier administrerende direktør i Schibsted Distribusjon, Cathrine Laksfoss, i en pressemelding.
Helthjem ble etablert gjennom et samarbeid mellom Schibsted, Amedia og Polaris i 2015. Målet har vært å gjøre hverdagen enklere for folk ved å sende flere produkter helt hjem, enkelt og raskt – før frokost.
LES OGSÅ: Har opplevd 150 prosent vekst - skal nå løse hjemlevering for Varner
7,5 millioner pakker
En av de som har vært med fra start er administrerende direktør i Helthjem Netthandel, Anders Lunde Angen. I løpet av fem år med Angen bak roret har Helthjem gått fra å levere noen tusen pakker i året, til cirka 7,5 millioner pakker i fjor. I år estimerer selskapet å passere 10 millioner sendte netthandselspakker gjennom Helthjem-nettverket.
Vi har vokst i rekordfart de siste fem årene. Vi har hele tiden snudd oss raskt rundt og tilpasset tjenesten, og lett etter løsninger når vi har støtt på problemer, sier Angen.
Helthjem, som startet som en ny utfordrer til de største aktørene innen netthandel, har vokst og blitt en stor og velkjent tjeneste.
I dagens samfunn er forbrukernes forventninger skyhøye, og på grunn av den mye omtalte tidsklemma er det kanskje viktigere enn noen gang å få varene helt hjem. Derfor har det vært viktig for oss å hele tiden tenke nytt, selv om vi er et oppstartsselskap. Helthjem var for eksempel de første i Norge til å tilby levering fra dør til dør. Dette er en tjeneste som har blitt enormt populær, og brukes av flere tusen hver dag, sier Angen.
Schibsted Distribusjon og Helthjem var også med på å starte opp fraktabonnementet SVOSJ. Gjennom abonnementet kan kunder få fri frakt på et ubegrenset antall pakker fra en rekke nettbutikker.