I over hundre år har det svenske selskapet Didriksons holdt fast ved idéen om å lage funksjonelle plagg til all slags vær. Det hele startet med ekteparet Julius og Hanna Didrikson, som begynte å produsere arbeidsklær til fiskere i 1913. I dag er selskapet en av Skandinavias ledende merker innen regn- og funksjonsplagg.
Selskapet selger først og fremst gjennom detaljister, men har også egen nettbutikk. Under årets første seks måneder har nettbutikken økt med hele 400 prosent. Dette til tross for at perioden ikke pleier å være selskapets sterkeste. Det meddeler selskapet til vår søsternettsside Ehandel.se.
Vi er veldig stolte og glade. Vi økte markedsføringen når det stoppet opp for butikkene og det ga virkelig effekt, sier Petra Sabo, ansvarlig for DTC på Didriksons.
Didrikson har hovedkontor i Borås i Sverige samt salgskontorer flere andre steder i Europa. Nettbutikken er tilgjengelig i både Sverige, Norge, Finland, England, Tyskland, Nederland, Østerrike, Estland, Latvia og i Litauen.
Vi satser mye på DTC. Det er veldig viktig for vår merkevarebygging å spre kjennskap rundt vårt merke og det gjør vi via våre egne kanaler, direkte mot forbruker. Vi ser også at det kommer våre forhandlere til gode. Jo mer kjennskap vi skaper rundt vår merkevare, desto bedre selger det i butikk.
Under pandemien skal selskapet ha fokusert ekstra på sosiale medier.
Vi har styrket opp markedsføringen generelt med spredning i sosiale kanaler som Facebook, Instagram og Google. Fremfor alt har vi lykkes med å nå nye kundegrupper.
Til høsten planlegger Didriksons å styrke netthandelssatsingen ytterligere ved å gå inn på flere markeder.