Stengte butikker satte fortgang på lanseringsprosessen for Specsavers, og i mai åpnet de sin nye nettbutikk. Etter delvis manuell oppfølging av kunder på nett kunne Specsavers i slutten av juni presentere en helautomatisert nettbutikk.
Etter at vi fremskyndet lanseringen av nettbutikken i april på grunn av nedstengingen, har vi på rask tid opparbeidet oss verdifull erfaring om hva som skal til for å sikre en god kundeopplevelse på nett, sier Henning Eriksen, administrerende direktør i Specsavers Norge, til Ehandel.
LES OGSÅ: Specsavers lanserer nettbutikk
Eriksen forteller at antallet nettkunder stiger, samt at de ser en stadig økning i trafikk og bestillinger. Med fokus på øyehelse er det viktig at kundene til tider er innom de fysiske butikkene og får hjelp av optiker, men den administrerende direktøren ser viktigheten av å være tilstede i begge kanaler og å få samspillet til å fungere best mulig i fremtiden.
Det er viktig for oss å være tilstede der kunden ønsker å komme i kontakt med oss, og vi ser at butikken på nett fungerer som et fint supplement til de fysiske butikker og den personlige servicen man opplever der. Vi tror imidlertid på en økning innenfor e-handel i optikerbransjen og skal som markedsleder bidra til å drive den digitale utviklingen innenfor både øyehelse og salg av briller, enten kunden ønsker å kjøpe de på nett eller i butikk, sier Eriksen.