Det franske frossenmatkjeden Picard gjorde sitt inntog til Norge i fjor, da selskapet åpnet sin første butikk på Briskeby i Oslo. I mars dette året opplevde Briskeby-butikken en salgsøkning på hele 600 prosent. Bakgrunnen for dette skal være hamstringen forårsaket av coronakrisen.
Nå tar selskapet opp kampen mot konkurrentene med nettbutikk og hjemlevering til Oslo-beboere. Samtidig har de også åpnet en ny avdeling på Colosseum Senter i Oslo. Kort tid etter nylanseringene skal omsetningen ha økt med 45 prosent.
Satsningen på Colosseum Sent
er og den nye nettbutikken er bare starten. Vekstmålet er å åpne butikker i de største byene i landet, sier daglig leder Yann Faremo, i en pressemelding.
Picard ble startet allerede i Paris i 1906 og har i dag nesten 1000 butikker i Frankrike og åtte heleide butikker i Sverige. De tilbyr også sine produkter i omtrent 1000 svenske supermarkeder, blant annet i Coop og Ica-kjedene.
I nettbutikken Picard.no skal selskapet tilby et bredt utvalg av frossenmat som franske delikatesser, desserter, porsjonsretter, sjømat og smoothieblandinger.
De færreste nordmenn er kjent med frossenmat av høy
kvalitet. Folk som ikke har prøvd Picard sammenligner oss ofte med andre leverandører, men vi mener man smaker forskjellen. Vi tilbyr raske og smakfulle gourmetmåltider i en hektisk hverdag, sier Faremo.