Finske Musti Group er svært fornøyde med salget i månedene april, mai og juni, hvilket utgjør selskapets tredje kvartal. Til tross for at de som så mange andre merker effektene av coronaviruset kan de vise til en økt omsetning på totalt 68,8 millioner euro, en økning på litt over 16 prosent sammenlignet med fjoråret. Driftsresultatet har økt med mer enn 54 prosent til 6,4 millioner euro.
Nettsalget til dyrefôrgiganten har økt med 36,7 prosent og står for hele 25 prosent av den totale omsetningen i løpet av det tredje kvartalet. Økningen av salget i butikkene ligger på 12 prosent, og selskapet forteller i en pressemelding at butikkene i Norge og Sverige er de som har hatt størst økning, mest sannsynlig grunnet strengere restriksjoner rundt besøk av kjøpesentere i Finland.
LES OGSÅ: Blomstrende vekst i krisen - nettbutikken økte med 500 prosent
Musti forteller om en stor økning av hundevalper de siste månedene, hvilket har ført til en større etterspørsel for valperelaterte produkter. Selskapet fokuserer nå på å kapre større andeler av markedet og vil derfor åpne opptil 25 nye butikker innen utgangen av 2020.
Det fysiske tilbudet i butikkene komplementeres av Mustis tilstedeværelse på nett. Vår sterke omnikanalstrategi og skalerbare plattform har tjent oss godt, da vi har sett et sterkt skifte fra butikker til nettbutikk grunnet COVID-19-pandemien, sier David Rönnberg, administrerende direktør i Musti Group, i en pressemelding.
Rönnberg meddeler også at Norge og Sverige nærmer seg lønnsomhetsnivået i Finland raskere enn forventet, men at det fortsatt er i hjemlandet Finland de har størst lønnsomhet.