Zalando legger nå frem tallene for årets andre kvartal - hvilket de er meget fornøyde med. Omsetningen deres har økt med 27,4 prosent til drøye 2 milliarder euro, og driftsresultatet endte på 212 millioner euro. Dette er mer enn det dobbelte sammenlignet med andre kvartal i 2019.
Vi er veldig fornøyde med den eksepsjonelt sterke fremgangen vi har hatt i andre kvartal. Dette beviser at vi fortsatt er på riktig vei med vår plattformstrategi. Vi kommer til å fortsette satsingen med å få enda flere merkevarer ombord i løpet av året, og er derfor stolte av å kunne presentere ARKET fra H&M Group til alle våre 34 millioner kunder i 17 markeder den 23. august. Weekday og Monki, som også tilhører H&M Group, vil lansere sine nye kolleksjoner på vår plattform i høst, sier David Hejgaard, Nordensjef for Zalando, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Zalando satser på fysiske butikker midt i pandemien
Motegiganten meddelte allerede i juni at de forventet en betydelig økning i omsetning og resultat for årets andre kvartal, og avslørte en økning på 16 prosent i omsetning samt at EBIT-resultatet steg med 104 millioner euro, omtrent en milliard norske kroner.
LES OGSÅ: Zalando avslører tall - tar sikte på å øke med en milliard
I løpet av det andre kvartalet har 180 nye varemerker sluttet seg til Zalandos plattform, og det neste halvåret planlegger motegiganten å fortsette med fokuset på fremtidig vekst ved å investere ytterligere i kundeforhold. For hele 2020 forventer Zalando en omsetningsvekst på 15 til 20 prosent, samt et resultat på mellom 250 og 300 millioner euro.