Pilene peker rett oppover for den nordiske motegiganten Boozt, som under andre kvartal økte omsetningen med 37 prosent til 1,2 milliarder svenske kroner. Dette til sammenligning med 898 millioner under samme periode året før.
Boozt sitt andre kvartal regnes fra 1. april til 30. juni. Sterkest vekst skal det ha vært for deres outletside Booztlet, som økte med 168 prosent.
Under de siste månedene har vi vært privilegerte, da vi har vunnet på den nye forbrukeratferden som har endret seg raskt som følge av coronaviruset. Overgangen fra offline- til online-handel har blitt fremskyndet og vi har jobbet hardt for å styrke vår posisjon på markedet og få maksimalt utbytte av denne muligheten, sier Hermann Haraldsson, daglig leder i Boozt, i en kommentar.
Samtidig har lønnsomheten blitt kraftig forbedret, da det justerte driftsresultatet økte med nesten 200 prosent til 141 millioner svenske kroner.
Under andre kvartal ønsket vi velkommen over 300 000 nye nordiske kunder til våre plattformer og de, slik som våre returnerende kunder, har økt innkjøpene fra kategorier som Barn, Sport og Beauty. Omsetningen for kategorien herre har også økt, hvilket viser ytterligere fremskritt i vår strategiske ambisjon om å styrke relevansen for den nordiske kunden innen mote og livsstil, sier Haraldsson.