Martin Richardsson er mannen som har fÃ¥tt i oppdrag Ã¥ lede netthandelen NetonNet mot flere innovative netthandelsløsninger, som skal heve og optimere kundeopplevelsen.Â
Siden 1999 har NetonNet solgt forbrukerelektronikk fra egne og kjente merker rett fra lageret. Fokuset deres har vært Ã¥ tilby billigere elektronikk enn andre. De har siden oppstarten vært opptatt av Ã¥ utvikle netthandelen og digitalisering med fokus pÃ¥ kunden.Â
Netthandel og omnikanalÂ
Richardsson har erfaring som deleier og prosjekleder i webbyrå, samt som frilansjournalist og produksjonsleder i Ellos og Mecka Reklamebyrå. Han har også en stor lidenskap for netthandel og omnikanal, noe han har hentet fra de åtte årene han har vært netthandelssjef hos Hemtex.
- Jeg ble tiltrukket av NetonNet av flere grunner. Den mangeÃ¥rige e-handelshistorien gjør at hele organisasjonen gjennomsyres av en utpreget omnikanal-tankegang som det skal bli fantastisk morsomt Ã¥ være en del av. Det unike selvbetjeningskonseptet som bygger pÃ¥ enkelhet tiltaler meg, sier Martin Richardsson, ny netthandelssjef i Netonnet i en pressemelding.Â
Netthandelsveteranen begynte i sin nye stilling 1.november, og skal ha ansvaret for bÃ¥de funksjonalitet og innhold, samt driften av samtlige nettsider i NetonNet.Â
- Jeg tror at alle kundereiser begynner online, og med det i minnet vil jeg arbeide for å forsterke NetonNets relasjon til kunden og bidra til å gjøre oss enda mer inspirerende, personlige og enklere.