Elkjøp Norge lanserte kundeklubb i oktober i fjor. Nå har elektronikkjeden rekruttert én million medlemmer til klubben.
Jeg er utrolig stolt av hva vi har fått til med vår CRM-satsning. Vi har lært veldig mye om kundene våre, og er nå bedre rustet til å gi mer relevant innhold og informasjon om riktige produkter til våre besøkende. At vi nå kan sikre bedre kundeopplevelser og samtidig bygge lojalitet, gagner både oss og selskapet, sier merkevaresjef Marius Klemo i Elkjøp Norge, i en pressemelding.
Klemo er klar på at kundemassen som nå er i kundeklubben aldri hadde blitt så høyt uten innsatsen fra kolleger i butikk.
Uten deres engasjement rundt kundeklubben og deres evne til å forklare for kundene våre hva et slikt medlemskap kan gi, ville ikke millionen under et år vært mulig, sier han.
Elkjøp opplyser at de har 20 millioner besøkende i butikk og 60 millioner besøkende på nett hvert år.
LES OGSÅ: Elkjøp omsatte for 13 milliarder
Mer enn bare rabatter
CRM-ansvarlig i Elkjøp Norge, Michelle Skageng, har det siste året jobbet iherdig med å sikre at kundeklubb-tilbudene har skilt seg ut.
Da vi startet opp kundeklubben i fjor var vi tydelige på at vi var nødt til å kunne tilby god verdi for alle som valgte og velger bli med i vår klubb. Vi har gjennom året jobbet med mange spennende samarbeidspartnere og flere skal det bli, sier Skageng.
I følge Skageng er det i dag mer enn bare avslag på elektronikkprodukter som gjelder. Man må også kunne tilby det lille ekstra.
Vi har lenge hatt tilbud fra aktører som Dplay og Godtlevert i vår kundeklubb. Vi ser at vi kan gå utenfor vår kjernevirksomhet i disse tilbudene, noe som har blitt tatt godt imot av våre medlemmer, sier hun.
Denne sommeren skal kundeklubbtilbudet ha blitt tilpasset coronasituasjonen og Norgesferie, med blant annet fordeler fra Nordic Choice Hotels og lydbok-tjenesten Fabel.