Baby- og barneustyrsbutikken Jollyroom har lenge vært et rent netthandelsselskap, men i februar åpnet nettbutikken sin første fysiske butikk Göteborg. Nå følger selskapet opp med enda en ny butikk i Sverige, nærmere bestemt på kjøpesenteret Kungens Kurva i Stockholm.
Vi ser på butikken som et fint supplement til nettsiden, der vi får muligheten til å komme nærmere kunden samt tilby profesjonell hjelp, sier David Smedman, som er ansvarlig for butikketableringen hos Jollyroom, i en pressemelding.
Butikken ble åpnet fredag 28. august og skal ha hatt 2500 besøkende i løpet av helgen. Målet er å bli Stockholms beste butikk innen barn- og babyutstyr.
Vi er unike ettersom man både kan kjøpe produkter i butikk, samtidig som man har tilgang til et stort sortiment på nett som kan bestilles i butikk og fås levert hjem, sier David Smedman.
Så langt skal responsen til Jollyrooms omnikanal-satsing ha vært god.
Vi har fått kjempe bra respons fra kunder som har satt pris på det faktum at de har fått testet og sett på produktene fysisk før de har bestilt dem i butikken sammen med personalet, samt at de også får produktene til samme lave pris som på nettet, sier Smedman.
Er Norge neste?
Skal man tro selskapet rett vil det komme flere fysiske butikker på plass i Norden etterhvert. Jollyroom har ved flere anledninger nevnt Norge som en mulig destinasjon for dette, men foreløpig skal ingenting være bestemt.
Alle storbyer i Norden er interessante områder for oss å åpne butikk i, noe som selvsagt også innebærer Oslo. Jeg har dog ingen konkrete opplysninger om når og hvor neste butikkåpning vil bli, sier Jannicke Haga, Business Collaboration Manager i Jollyroom, til Ehandel i en mail.