Den 7. oktober 2020 arrangeres den store netthandelskonferansen NXT for femte år på rad. Dette året holdes arrangementet digitalt og blant foredragsholderne står blant annet Nordensjef i Zalando, David Hejgaard, på agendaen.
Hejgaard begynte i Zalando for to år siden og har ansvar for det norske, svenske, danske og finske markedet. Han har også bakgrunn fra konsulentfirmaet McKinsey og har bygget opp betydelig erfaring innen digitalisering og omnikanal. På NXT vil han snakke om Zalandos ambisiøse bærekraftstrategi: do.More.
Det er utrolig gøy at vi har fått med David Hejgaard som en av foredragsholderne på årets NXT-konferanse. Bærekraft er et aktuelt og viktig tema, som passer perfekt med årets tema "The Future of Commerce", sier Sahra Thurdin, eventsjef i Ehandel.
I foredraget vil Hejgaard ta opp hvordan milliardselskapet jobber mot målet om å bli klimanøytrale innen 2023 og hvilke utfordringer dette medfører.
Google, Facebook og TikTok
Under dagen skal det også diskuteres hvilke muligheter som finnes på plattformer som Google, Facebook Shops, og TikTok. Googles retailsjef, Emma Hallerstedt, hjelper kunder å lykkes med sin virksomhet ved bruk av teknologi. Gjennom åtte år i Google har hun opparbeidet seg en unik innsikt innen bransjen, som hun vil dele med deltakerne på NXT.
Hundrevis av mennesker med interesse for e-handel og digitalisering samles årlig til NXT. Dette året ser vi frem til å samle bransjekolleger til en helt gratis og interaktiv opplevelse, hvor vi skal fokusere på fremtidens handel, sier Thurdin.
Mer informasjon om agenda og billetter finner du her.