Clas Ohlson lanserer nye bærekraftsmål, som blant annet sier at selskapet skal være klimanøytrale og sirkulære i 2045. Det innebærer hele verdikjeden fra produksjon og transport til produktlivssyklusen.
Selskapet meddeler at ett delmål på veien er å minske utslippene tilsvarende selskapets omsetning med 50% frem til år 2030.
LES OGSÅ: Clas Ohlson ruller ut ny tjeneste i alle butikker
Uansett om vi henvender oss til medarbeidere, kunder, investorer eller lovgivere, finnes det tydelige forventninger om at vi som selskap skal være en positiv pådriver i samfunnet. Våre nye mål er ambisiøse, men også fullt realistiske. Vi har tatt mange steg de siste årene, men legger nå inn et nytt gir for å bidra til gjennomføringen av Parisavtalen, og for å styrke vår posisjon i en konkurranseutsatt detaljhandelsmarked og arbeidsmarked, sier Tina Englyst, sjefsjurist og bærekraftsjef i Clas Ohlson, i en pressemelding.
I tillegg til målet om å forbruke mindre av jordens ressurser jobber Clas Ohlson også for å være en langsiktig arbeidsgiver og en barnerettsambassadør. Det gjennom fornøyde medarbeidere og fokus på barns rettigheter.
LES OGSÅ: Ny konsernsjef til Clas Ohlson