Den tidligere bloggeren, nå forfatter og influenser, Linnéa Myhre, lanserte forrige uke den corona-inspirerte nettbutikken shop.linniiie.com. Etter å ha postet et bilde på sin Instagram i august med en spesialbestilt t-skjorte bærende teksten "NO HUGS" fikk Myhre soleklar respons fra følgerne. Det måtte produseres merchandise.
Vi kastet oss rundt og fikk designet og produsert en kolleksjon i økologisk bomull, holdt en lavbudsjett shoot i Oslo sentrum og fikk satt opp en nettbutikk i rekordfart. Responsen rundt lansering har vært utelukkende positiv, og Egmont People og Linnéa er veldig fornøyde med at vi har lagd produkter publikum elsker, sier Vilde Darvik, leder for management i Egmont People, til Ehandel.
LES OGSÃ…: Motegiganten ruller ut second hand
Myhre håper plaggene kan føre til mindre klemming og at det skal bli litt lettere å holde avstand til folk rundt seg - med et smil om munnen. I nettbutikken Linnéa Myhre Shop selges det t-skjorter, hettegensere, capser samt handlenett med tekstene "No hugs" og "Hold deg unna meg<3".
Vi har solgt varer for tre ganger så mye mer enn vi trodde. Det var helt overveldende mange besøkende, og med en meget god konverteringsprosent. Vi er fornøyde. NO HUGS er ment som en limited kolleksjon, men siden dette oppsto veldig spontant har vi ikke laget en langsiktig strategi for akkurat disse plaggene. Men at det kommer mer spennende i shoppen er det ikke tvil om, sier Darvik.
LES OGSÅ: Norsk influenser lanserer klesmerke - satser på 5 millioner første året