Morgenlevering.no har passert mer enn 100 millioner kroner i omsetning og henter nå Håkon Liland fra Bring inn som ny daglig leder. Han tar over etter Sara Kjelstrup, som har ledet tjenesten siden mars 2018. Hun har nå begitt seg ut på nye utfordringer i startupselskapet NGC.
HÃ¥kon Liland kommer fra stillingen som leder for Bring Air Express, og bringer med seg solid erfaring i logistikk, distribusjon, retail og digitalisering. Han har tidligere vært ansvarlig redaktør i nettportalen Sol.no (Scandinavia Online) i mange Ã¥r og har ogsÃ¥ jobbet med større omstillingsprosjekter i flere selskaper gjennom eget konsulentfirma. Han tiltrer den nye stillingen 1. oktober.Â
Jeg er veldig fornøyd med ansettelsen av HÃ¥kon Liland. Han er meget strukturert, og har bred og svært relevant kompetanse og erfaring til Ã¥ bidra til Ã¥ løfte Morgenlevering.no til neste nivÃ¥. Vi har store ambisjoner for Morgenlevering.no, og tror HÃ¥kon er rette person til Ã¥ sikre at vi nÃ¥r disse, sider Cathrine Laksfoss, administrerende direktør i Schibsted Distribusjon og styreleder i Morgenlevering.no, i en pressemelding.Â
LES OGSÅ: Har slått fjoråret - leverer opp til 30 000 produkter om dagen
"Som å komme hjem"
Hjemleveringstjenesten Morgenlevering.no eies av Schibsted (60 %) og Amedia (40 %). Tjenesten bygger pÃ¥ medieselskapenes felles distribusjonsselskap Helthjem, med bud som hver dag nÃ¥r over 90 % av landets 1,6 millioner husstander.Â
Gjennom Morgenlevering.no kan kunder bestille ferskt brød og andre frokostprodukter, lesestoff og blomster levert til boligen eller blokken sin med avisbudet om morgenen.Â
Jeg ser veldig fram til Ã¥ begynne i et hurtigarbeidende og innovativt konsern som Schibsted, som har bevist at det er i stand til Ã¥ gjennomføre store endringer. PÃ¥ sett og vis er det ogsÃ¥ som Ã¥ komme hjem. Scandinavia Online var fortsatt eid av Schibsted den første tiden jeg jobbet der, og jeg har gode erfaringer fra den tiden, sier HÃ¥kon Liland.Â
Jeg ser fram til Ã¥ være med pÃ¥ Ã¥ løfte Morgenlevering.no videre. Særlig tenker jeg vi mÃ¥ jobbe med Ã¥ gjøre det mer kjent, forbedre strukturer og nÃ¥ ut til enda flere kunder med nye tilbud.Â
Mange muligheter
HÃ¥kon Liland sier han ser mange muligheter for Ã¥ utvikle tjenesten.Â
Vi kan gjøre mye for Ã¥ forenkle hverdagen til folk. Det er et stort potensial i Ã¥ identifisere behov som plutselig dukker opp pÃ¥ ettermiddagen i travle familieliv, og hvor vi kan løse det raskt. Men Morgenlevering.no tilbyr ogsÃ¥ opplevelser til mennesker som har alt, for eksempel frokost sendt hjem til deg fra noen du er glad i. Her er ogsÃ¥ mange muligheter.Â
Morgenlevering.no meddeler at bedriftsmarkedet opplever stor vekst for tiden. Mange bedrifter har brukt tjenesten til Ã¥ sende oppmerksomheter hjem til ansatte under coronakrisen. Samtidig øker ogsÃ¥ det private gavesegmentet kraftig. Det er dessuten flere eldre som nÃ¥ har begynt Ã¥ bruke tjenesten.Â
Det skjer svært mye spennende i distribusjonssatsingen til Schibsted for tiden. Vi jobber med Ã¥ fÃ¥ ulike tjenester, som Svosj, Helthjem, og Morgenlevering, til Ã¥ spille best mulig sammen for Ã¥ gjøre hverdagen enklere for vÃ¥re mange kunder. Veksten i antall pakker som leveres gjennom nettverket er formidabel, og dette tror vi vil fortsette, sier Cathrine Laksfoss i Schibsted Distribusjon.Â