Motegiganten satser på teknologi for å bedre kundeopplevelser. Dette ved å kjøpe et Zürich-basert programvareselskap kalt Fision, som har utviklet en app for kroppsscanning og virtuelle omkledningsrom.
Å handle på nettet skal bli enklere - og det inkluderer å gjøre det enklere for kunden å finne rett størrelse og passform uten å måtte besøke butikker og fysisk prøve klærne på.
I dag hjelper Zalando kundene å navigere i denne kompleksiteten ved å bruke kjøps- og returhistorikk for å gi råd om størrelse på 50 prosent av alle bestilte varer. Å innlemme Fisions innovative teknologi i Zalando-plattformen vil ta råd om størrelse til neste nivå: fra en basert på tilbakemeldinger om passform og plaggmålinger til en som er mer personlig med både plagg- og kroppsmålinger, skriver Zalando i en pressemelding.
LES OGSÅ: NXT OSLO: Gikk du glipp av dette? Se Google, Facebook og Zalando her!
Oppkjøpet av Fision er en del av Zalandos forpliktelse til kontinuerlig investering i teknologi rettet mot å løse kundenes mest pressende problemer. Jim Freeman, Chief Technology Officer hos Zalando, forteller at de alltid er på utkikk etter ny teknologi for å gjøre kundeopplevelsene så gode som mulig.
Vi vil fortsette å investere i å styrke Zalandos teknologiske evner for å drive oss på vår vei mot å bli startpunktet for millioner av motekunder over hele Europa, sier Freeman i pressemeldingen.