Det nordiske konsernet Musti Group har vokst seg store innen dyreustyr både i Finland, Sverige og Norge. Butikkjeden består av nesten 300 butikker, hvor man enkelte steder kan benytte seg av tjenester som klipp, styling og spabehandling for de firebente.
Nå kommer selskapet med en helt ny tjeneste på nett. En digital veterinærtjeneste, hvor dyreiere kan snakke med en veterinær uten at hverken eier eller kjæledyr må forlate hjemmet.
LES OGSÃ…: Milliardselskap pumper ut dyreutstyr i Norge - doblet omsetningen
Vårt mål er å gjøre livet til dyrene og deres eiere enklere, tryggere og morsommere. Den digitale veterinærtjenesten støtter dette oppdraget perfekt, samtidig som det hjelper oss å tilby omfattende og uanstrengt service til våre kunder, sier David Rönnberg, CEO i Musti Group, i en pressemelding.
I følge Musti kan 60 til 80 prosent av kjæledyrenes mindre plager behandles uten fysisk kontakt og man tror at coronapandemien har normalisert bruken av digitale tjenester ytterligere.
Covid-19 har senket terskelen for bruk av digitale tjenester. Vi tror dette også vil gjenspeile seg i veterinærtjenester for kjæledyr.
Tjenesten vil i første omgang lanseres på hjemmemarkedet Finland i begynnelsen av februar, men vil også bli tilgjengelig i Norge og Sverige etterhvert.
LES OGSÅ: Felleskjøpet kjøper Dyrekassen.no - skal doble omsetningen