Den norske nettstartupen Cakeiteasy.no ble omtalt hos oss for halvannet Ă¥r siden.
- Jeg var egentlig aldri interessert i baking. Jeg var mer interessert i det forrretningsmessige, sa grĂ¼nder Marius Sevaldsen da eHandel.com møtte ham pĂ¥ StartupLab i Oslo.
Mye har skjedd siden den gang. Selskapet har siden oppstarten solgt 45 000 kaker via sin nettportal. I fjor omsatte Cake It Easy As for 8 millioner kroner.
I starten av mai i Ă¥r gikk selskapet ogsĂ¥ inn i Sverige.
— Da vi lanserte i Sverige hadde vi med oss mye erfaring fra Norge, og det er morsomt Ă¥ se at det som fungerer her, ogsĂ¥ fungerer der. Den vellykkede lanseringen i Sverige har virkelig gitt oss blod pĂ¥ tann, og nĂ¥ forbereder vi oss pĂ¥ Ă¥ lansere i andre land, sier Sevaldsen til Bakeri.net.
Siden Ă¥rsskiftet har 16 nye bakerier og 45 nye bakeriutsalg i Norge blitt med i den digitale portalen. Og i Sveriger er nĂ¥ cirka 50 bakerier med. MĂ¥let er Ă¥ tredoble antallet i Sverige innen nyttĂ¥r. Det er særlig bedriftsmarkedet som vokser raskt.
— Stadig flere bedrifter oppdager nĂ¥ kaker som et alternativ til blomster, sjokolade eller vin, nĂ¥r gaver skal sendes ut avdelinger og kunder. Vi har ogsĂ¥ utviklet en egen kakekalender, som vil sende ut en pĂ¥minnelse nĂ¥r det er pĂ¥ tide Ă¥ bestille kake til en bestemt feiring, for eksempel en bursdag pĂ¥ kontoret.
Â