E.A. Smith, som driver blant annet Bygger’n kjeden og Smith Stål, har inngått en omfattende avtale med Columbus om utvikling og leveranse av nye e-handels løsninger for både B2B og B2C.
«Vi har sett på mange forskjellige løsninger og utfordret konsulentmiljøet på hvordan vi kan fremtidssikre vår virksomhet. Til slutt falt vi for Columbus og deres arkitektur basert på Commercetools og Censhare PIM. Fleksibiliteten og mulighetene for integrasjoner med vårt etter hvert omfattende univers av programvare var helt avgjørende. At Columbus innehar kompetanse på dette og samtidig forstår vår ERP-løsning Infor M3 gjør de til en ideell partner for både Bygger’n og Smith Stål når markedsledende e-handelsteknologi skal utvikles. Det er en stund siden vi bestemte oss for Commercetools og at løsningen nettopp er definert som en bransjeleder gir oss en bekreftelse på at vi er på rett spor,» sier Arne Reinertsen, adm. direktør i E.A. Smith.
«I E.A. Smith møter vi en tydelig og ambisiøs partner, som også utfordrer og utvikler vår kompetanse. Det er spennende å jobbe med en teknologisk innfødt ledergruppe som vet hva de vil og forstår hvor viktig god UX er. Vi har derfor stor tro på at vi kan løfte deres konsepter inn i fremtiden med våre løsninger og kompetanse,» sier Erling Schjetne, Daglig leder i Columbus Norge og fortsetter:
«Med våre 200 netthandelseksperter, satser vi tungt på å være den ledende leverandøren av framtidens skyplattform for netthandel. Vi er stolt av å være først i Norge med vår satsing på den banebrytende Commerctools-plattformen. At E.A. Smith velger Columbus til dette prosjektet, er en bekreftelse på at vi er den ledende leverandøren på feltet. Vi har levert et forprosjekt til E.A. Smith og vet hvor vi skal, så er nå ivrige etter å komme i gang.»