Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Elkjøp stenger 27 butikker: ”Kommer ikke utenom permitteringer”

Administrerende direktør Fredrik Tønnesen i Elkjøp Norge
therese.karlsrud.haugen

Tredoblet kapasiteten på Live Shopping.

ANNONSE

Elkjøp Norge tvinges til å stenge 27 butikker etter de strenge forskriftene som kom i helgen. Elektronikkjeden jobber med å finne alternative løsninger for ansatte, men permitteringer kan ikke utelukkes.

LES OGSÅ: Power stenger 12 butikker: "En daglig utfordring"

Under hele pandemien har vi gjort vårt ytterste for å unngå permitteringer og stengte butikker, og mine kolleger landet rundt har gjort en formidabel jobb i kampen mot smittespredning. Jeg er oppriktig stolt over dugnadsånden og innsatsen til mine medarbeidere. Derfor føles det ekstra tungt å sende ut permitteringsvarsler nå, sier administrerende direktør Fredrik Tønnesen i Elkjøp Norge, i en pressmelding.

Elkjøpere bryr seg hverandre og tar vare på hverandre når hverdagen er tung. Jeg ser kolleger på tvers av landet og butikker støtte hverandre på en måte som rører meg, legger han til.

Tønnesen og hans team jobber fortløpende for å finne andre roller til ansatte som er berørt av stengte butikker. Samtidig holdes det tett dialog med helsemyndighetene for å ivareta smittevernet.   

Vi jobber nå med å finne alternativ jobb til de ansatte i de 27 berørte butikkene. Vi har allerede nå klart å finne jobb til 280 ansatte, som skal jobbe med liveshopping, varetelling, klikk og hent på parkeringsplass samt hjelpe til i butikker som fortsatt er åpne. Men vi kommer dessverre ikke utenom permitteringer. Hvor mange vet vi ikke per nå, sier Tønnesen.

Vi samarbeider godt internt og gir hverandre hyppig informasjon. Det skal vi fortsette med, sier Tønnesen. 

Tilrettelegger for kundene  

Samtidig som ansatte blir ivaretatt, har det blitt tatt grep for at kunder også fremover skal kunne handle trygt.     

Nettbutikken vår er åpen, og vi har lagt til rette for at varer fra oss kan leveres eller hentes trygt. Begge deler helt uten fysisk kontakt med våre ansatte. Mange av produktene vi selger er viktige for å holde hjulene i gang på skoler, i bedrifter og på hjemmekontorene i de tusen hjem. 

Det er viktig at både ansatte og kunder er trygge og det sørger vår netthandel-løsning for. Utlevering av varer hos oss skal skje helt uten fysisk kontakt.  

Vi har tredoblet kapasiteten vår på Live shopping slik at de som trenger det, kan snakke med våre medarbeidere digitalt. Vi gjør det vi kan i alle ledd nå, og jeg må igjen berømme aller deler av organisasjonen, det samholdet vi har trenger vi i en tid som dette, avslutter Tønnesen.  

Del artikkel: