I årets tredje kvartal (mars-mai) har KappAhl vist til forbedrede resultater, ifølge Market.se.
Omsetningen steg med 2,1 prosent til 1242 millioner svenske kroner og driftsresultatet ble forbedret til 121 millioner kroner. I sammenlignbare butikker steg omsetningen med 2,7 prosent.
Selv om KappAhl vokser, står det stille i Sverige. Det er i Norge selskapet tar mest markedsandeler for tiden.
- Omsetningen i kvartalet ble innledet avventende, men økte gradvis. Attraktive kampanjer og en effektiv vareflyt har bidratt til mindre varer solgt på salg og en god bruttomargin. Vi er fornøyd med økte markedsandeler i Norge og at virksomheten i Polen fortsetter å bidra positivt i sin nye form, sier administrerende direktør i KappAhl, Göran Bille i en kommentar.
Selskapet tapte på den andre siden omsetning i det første og andre kvartalet av året, men ser løftet i tredje kvartal som at selskapet har snudd tapet til noe positivt.
- Med utviklingen i trede kvartal ser vi at KappAhl er tilbake på banen. Et fortsatt attraktivt sortiment, velkoordinerte kampanjer og en vareflyt som er godt tatt vare på, kommer til å lede til fortsatt god kvalitet i omsetningen, sier Göran Bille.
Tidligere administrerende direktør Danny Feltmann måtte i juni forlate posten i KappAhl, men det handlet om at han ikke var enig med ledelsen om hvilken vei kjeden skulle gå. Det ser derimot ut til at han har bidratt godt til å få KappAhl tilbake på rett kjøl i tredje kvartal.