På starten av sommeren i 2018 åpner netthandelen med en digital pop up-butikk som en begynnelse.
Det er en midlertidig løsning der et utvalg av Plantasjens sortiment tilbys med hjemlevering i Stockholms-området, i Uppsala og i Oslo-området. Butikkene i Barkarby og Skedsmo fungerer som logistikkhuber.
- Tanken er at satsingen på vår netthandel skal vokse og omfatte flere butikker, sier Kenneth Grönlund.
- Vår pop up-butikk er en viktig del i selskapets læring om hvordan vi håndtere netthandel. Alt må fungere på den beste måten før vi drar i gang med den ''ordentlige'' nettbutikken ved årsskiftet 2018-2019. Vi håper da på å kunne tilby hele vårt sortiment med leveranser i hele Norden.
Ekspanderer med flere nye butikker hvert år
I løpet av våren 2018 har seks nye butikker åpnet i Sverige og ekspansjonen fortsetter med fem til ti nye butikker per år de nærmeste årene.
Utenom å åpne nye butikker pågår en strategiendring i selskapet, der en viktig del altså er at Plantasjen starter netthandel.
Andre deler av utviklingsarbeidet består blant annet av at Plantasjens mer tradisjonelle store varehus omdisponeres, småbutikker åpnes og sortimentet utvides.