Teknikmagasinet har vært langt ned i kjelleren for Ă¥ hente tilbake slagkraften. I løpet av Ă¥ret har de sett pĂ¥ en rekke ting for Ă¥ fĂ¥ tilbake sunn drift ifølge Market.se
De har forminsket sine kostnader bĂ¥de i butikk og ellers, og skapt en mer utholdelig base for utvikling fremover.Â
I tillegg har de satset pĂ¥ inntektsskapende forandringer, utvikling av nettbutikken og nye omnikanalløsninger, økt digital markedsføring, ny innredning i butikk og videreutdanning av medarbeidere. Samtidig har Teknikkmagasinet sett over sin etableringsstrategi og identifisert nøkkelomrĂ¥der for fortsatt ekspansjon.Â
Finansmannen Peter Gyllenhammar har tatt over selskapet som eier etter risikokapitalselskapet Segulah. I dag fins det 134 butikker spredd over Norge, Sverige og Finland. NĂ¥ kan kundene forvente seg forandringer, antyder Cathrine Sahlgren, administrerende direktør i Teknikmagasinet.Â
- Vi syns vi har et bra og godt sortiment, men det mĂ¥ vises frem mye bedre. Butikkene vĂ¥re mĂ¥ bli bedre. Bedre eksponert og tydligere, sier Sahlgren til Market.se.
Teknikmagasinet har slitt i lengre tid. De flyttet blant annet sentrallageret sitt, har hatt fordringer fra en mengde leverandører, samt tvister rundt den langsiktige finansieringen. Det var i det hele tatt mange utfordringer med kostnader pĂ¥ en gang. NĂ¥ virker det Ă¥ være i ferd med Ă¥ snu.Â
- Vi har en lang horisont pĂ¥ vĂ¥rt eierskap. Vi finansierer med egne middel og har ingen definert exitstrategi. Vi ser nye muligheter for utvikling for selskapet i detaljhandelen og med ervervingen av Teknikmagasinet, sier Gyllenhammar.Â