- Kunder har nå tilgang til Europris online. Etter noen få klikk kan de nyte hjemlevering over hele Norge, sier administrerende direktør Pål Wibe, i børsmeldingen.
- Vi drar nå nytte av vår fysiske tilstedeværelse når vi ekspanderer og blir en omnikanal retailer. Det eksisterer et stort potensial for oss innen netthandel over tid. Vårt konsept er unikt i at folk forventer å finne ''alt'' når de besøker en av våre butikker - så lenge det tilbyr god verdi, fortsetter han.
Europris innrømmer også at de har blitt begrenset av den fysiske plassen i deres fysiske butikker.
- Europris er ikke lenger begrenset av tallet på butikker og det fysiske området i butikkene. Dette gjør det mulig for Europris å utvide tilbudet. Mens de fysiske butikkene fortsetter å være Europris' hovedkanal for den nærmeste fremtiden, fortsetter vekststrategien på et tydelig spor og ekspansjonen fortsetter nå på to områder, både gjennom fysiske butikker og den nye online-kanalen, sier selskapet.
Wibe mener at Europris over lenger tid har hatt et fortrinn gjennom fleksibilitet.
- Over tid har fleksibiliteten av vårt lavpristilbud tillatt oss å lage en sterk omnikanal retailer med et stort nettverk av butikker, hensiktsmessig lokalisert der våre kunder bor, samtidig som vi tilbyr en vid variasjon av produkter med god verdi over flere kategorier, avslutter Wibe.
Europris netthandel ble lansert denne uken, og selskapet melder at det var en suksess.