Pandemiåret 2020 ble et suksessår for den tyske motegiganten, som i dag avslører tallene for hele fjoråret.
Her fremkommer det at Zalando landet en omsetning på nærmere 8 milliarder euro, hvilket tilsvarer 80 milliarder kroner. Dette er en vekst på 23,1 prosent sammenlignet med 2019.
Enda bedre gikk det om man ser på selskapets GMV - Gross Merchandise Volume - som inkluderer Zalandos samarbeid med andre selskaper. Denne posten økte med 30,4 prosent under 2020 og økt til totalt 10,7 milliarder euro. Samtidig endte netthandelen med et driftsresultat på 420,8 millioner euro, noe som skal ha sammenheng med en lavere andel returer under det siste året.
Etter en sterk start på 2021, med en økning som ser ut til å lande på 50 prosent under første kvartal, forventer Zalandos ledelse en sterk vekst også dette året. Målet er å nå en omsetning på mellom 13,6 og 14,1 milliarder euro, hvilket vil være en vekst på 27-32 prosent.
Netthandelsselskapet planlegger å investere opp til 400 millioner euro i sin infrastruktur under 2021. Planen er også å bygge ut virksomheten til flere markeder. Under 2021 kommer Kroatia, Estland, Latvia, Litauen, Slovakia og Slovenia til å få egne nettsider, mens Ungarn og Romania venter i 2022.