ANNONSE

Snusgigantens pandemiår - solgte for 800 millioner i Norge

Markus Lindblad, Head of External Affairs i Haypp Group
therese.karlsrud.haugen

"Drevet av økt kundetilfredshet"

 

ANNONSE

Selskapet Haypp Group, som står bak merkevarer som Snusbolaget.se i Sverige og Snuslageret.no i Norge, opplevde en sterk økning under 2020. Dette til tross for et utfordrende år og store investeringer.

Snusbolaget økte omsetningen med 40 prosent og landet på 740 millioner svenske kroner i nabolandet, mens norske Snuslageret leverte enda bedre. I Norge økte nemlig salget med hele 190 prosent til totalt 800 millioner kroner.

Selv om det har vært en viss effekt i form av fraværende grensehandel i Norge under pandemien, er det ikke dette Haypp Group trekker frem som årsaken til veksten.

Når det gjelder Covid så vi en stor økning i Norge i mars. For øvrig er veksten drevet av økt kundetilfredshet der nye kunder i stadig større grad forblir hos oss. Dette er også i tråd med den reviderte strategien som selskapet vedtok i 2020, som er basert på å øke antall returnerende kunder i større grad enn å for eksempel øke antall solgte bokser, skriver Markus Lindblad, Head of External Affairs i Haypp Group, i en kommentar til Ehandel.

Selskapet har rekruttert et stort antall nye medarbeidere til det svenske markedet og har også investert i nytt lager. I Norge har man på sin side investert i IT-infrastruktur.

Prognosene for fremtiden er at vi i både Sverige og Norge kommer til å følge markedets utvikling med en gjennomsnittlig årlig økning på 40 prosent, drevet av røykerer som konverterer til nikotinposjoner og at handel flytter seg fra offline til online, sier Lindblad og legger til:

Vi har også tenkt til å øke investeringene ytterligere i resten av verden, der vi ser store vekstmuligheter i både Europa og USA.

Del artikkel: