Den Ă¥pne markedsplassen for ulike betalingsløsninger, Dintero, gjennomførte nylig en ny emisjon og har nĂ¥ hentet 10 millioner kroner.
Den gikk over all forventning og ble overtegnet nesten med en gang, sier grĂ¼nder og daglig leder, Daro Navaratnam, i en pressemelding.
Med pengene som ble hentet inn pĂ¥ slutten av fjorĂ¥ret har det norske selskapet nĂ¥ over 20 millioner friske kroner Ă¥ investere i videre satsing i Norden og Europa. Siste emisjon priser selskapet til 200 millioner kroner.
MĂ¥let vĂ¥rt var Ă¥ fĂ¥ med dedikerte investorer med kompetanse som kan styrke og komplettere vĂ¥r egen. Da er det veldig gledelig at vĂ¥re eksisterende investorer umiddelbart meldte sin interesse, i tillegg til flere andre. Vi valgte likevel Ă¥ prioritere de vi allerede har inne pĂ¥ eiersiden, sier Navaratnam.
LES OGSÅ: Norsk tech gjør suksess med økt e-handel - her er de heteste selskapene
100 søknader i mĂ¥neden
Dintero opplever nĂ¥ en sterk vekst og har fĂ¥tt god drahjelp av den økte netthandelen. I mĂ¥neden har de 100 nye kundesøknader. Den relativt ferske satsingen i Sverige pĂ¥gĂ¥r for fullt, og Dintero ser nĂ¥ ogsĂ¥ pĂ¥ nye markeder utenfor Norden.
Vi er svært godt rigget for videre vekst utenfor Norge, bĂ¥de økonomisk, produktmessig og kompetansemessig. Vi har et utrolig sterkt team allerede, i tillegg til at vi rekrutterer aktivt. Det vil gi fart til Ă¥ utvikle nye, smarte løsninger som vi vil lansere etter hvert, sier Navaratnam.
Schibsted er en av eierne som nĂ¥ kjøper seg opp i Dintero.
Som en langsiktig investor er vi opptatt av Ă¥ være en støtte og sparringspartner for de selskapene vi investerer i. Vi er relativt ferske eiere i Dintero, men det har vært – og er – fantastisk Ă¥ følge selskapet og fĂ¥ ta del i den imponerende veksten de nĂ¥ opplever, sier Mats Staugaard, Investment Manager i Schibsted Growth.
LES OGSĂ…: Klarna-utfordreren fĂ¥r inn Schibsted pĂ¥ eiersiden