Norges største handelshus for produkter til overflatebehandling økte omsetningen i fjor med 4,7 prosent til 1,79 milliarder kroner, mens resultatet før skatt landet på 87,6 millioner.
- 2017 ble et rekordår. Vi oppnådde bedre marginer gjennom kategoriutvikling og innkjøp og ved at vi generelt har bedre drift, sier konsernsjef Nils Sund i Malorama til Finansavisen.
De kjøpte seg nylig større innen gulv ved å ta over gulvvirksomheten til RBI Interiør, et selskap som distribuerer laminat- og parkettgulv.
Det er imidlertid innen maling de selger mest. Der er det Jotun som er det største merket, med andre samarbeidspartnere som Nordsjø og Gjøco.
En viktig del av vekststrategien til Malorama handler om å åpne nye Fargerike- og Mal Proff-butikker, men de øker nå også sin netthandelsatsing.
- I tillegg øker vi vår satsing på netthandel. Netthandel nærmer seg 10 prosent av Maloramas omsetning, og denne biten vil styrkes ytterligere i årene som kommer. Vi forventer å passere en omsetning på 1,9 milliarder i år, sier Sund.