Nettsalget til Clas Ohlson fortsetter å øke, og i mars gikk omsetningen på nett opp med 101 prosent til 101 millioner svenske kroner. Det kan sammenlignes med at det totale salget hadde en vekst på fire prosent, hvilket innebærer en omsetning på 523 millioner kroner.
Den siste måneden har Clas Ohlson-ansatte jobbet i de stengte butikkene for å håndtere klikk & hent-ordre.
Våre ansatte gjør en fantastisk innsats hver dag for å gjøre våre kunder fornøyde, og i løpet av perioden har vi valgt å investere i både markedsføring og kundeopplevelse ved å bemanne stengte butikker for å håndtere den økende etterspørselen etter levering utenfor butikken for online bestillinger, sier Kristofer Tonström, daglig leder og konsernsjef i Clas Ohlson.
Clas Ohlson økte salget i både Norge og Sverige under mars, men opplevde en nedgang i Finland og utenfor Norden. Det norske markedet har imidlertid vært preget av strenge coronarestriksjoner den siste tiden.
Ser vi på enkelte markeder har Norge utmerket seg positivt gjennom pandemien, men i mars har salget vært dårligere som en konsekvens av restriksjonene. Vi har under måneden hatt opp mot halvparten av våre norske butikker stengt for besøkende. I Sverige og Finland har vi under perioden hatt en organisk vekst på 5 og 6 prosent.