ANNONSE

Rask nettvekst - vurderer å droppe butikkåpninger om veksten fortsetter

Rask nettvekst - vurderer å droppe butikkåpninger om veksten fortsetter
Foto: eHandel.com
Magnus Hjelle

I løpet av årets tre første måneder økte Kid Interiør omsetningen i nettbutikken med over femti prosent. Kjedeleder Kjersti Hobøl utelukker ikke at fem prosent av salget vil skje via nett ved slutten av året.

ANNONSE

Avtroppende sjef i Kid som går over til Nille, Kjersti Hobøl, sier til Finansavisen at Kid har opplevd en høy nettvekst. De hadde i nettbutikken en omsetningsvekst på 54,1 prosent, opp fra en vekst på 27,7 prosent i samme periode i fjor. 



Kjersti Hobøl utelukker ikke at netthandelen vil utgjøre fem prosent av kjedens totale omsetning ved slutten på året. Foto: Bjørn Skomakerstuen

- Netthandelen har hatt en stor økning og andelen av totalomsetningen som skjer på nett vil øke. Jeg vil ikke se bort ifra at andelen er opp mot fem prosent mot slutten av året, sier Hobøl til Finansavisen. 

Kid har planlagt to nye butikker, men stengte en butikk i Stavanger.

- Vi holder oss til etableringsstrategien, som på sikt har landet på omlag 160 butikker. Hvor mange butikker vi skal åpne vil være en løpende vurdering. Dersom nettbutikken øker mye mer enn vi har sett, kan det kannibalisere de minste butikkene. 

Snart skal Hobøl starte i jobben med å rydde opp i Nille og få de på rett spor igjen, etter å ha opplevd en nedgang den siste tiden. 

I fjor kom salgsveksten utelukkende fra fysiske butikker. 

Del artikkel: