Et dansk storsenter i Nord Sjælland har sett seg lei på å miste kunder til netthandel. Nå lanserer de en kampanje som skal sette fokus på de ansatte, og føre kundene tilbake til fysisk butikk.
Lyngby Storcenter er et viktig handelsknutepunkt i en av forstadene til København som har eksistert siden 1973. Senteret eies av Danica Pension som også eier en rekke andre kjøpesentre i Stor København.
De går bort fra tradisjonell tilbudskrig og fremhever de ansatte i sitt rette element, den fysiske butikken. Kampanjen skal bestå av innholdsmarkedsføring og reklamespotter som de skal bruke på kinoer i nærområdet.
Senterdirektør i Lyngby Storcenter, Torben Schwabe, sier til Retailnews.dk at det burde være lett med god service.
- I bunn og grunn burde det være ganske enkelt, men god service blir alt for ofte underprioritert når den digitale virkelighet setter inn, sier han.
Schwabe fremhever at det er alt for mange som bekymrer seg for manglende aktivitet i sosiale medier, som heller burde ha fokuset et annet sted.
- Selv den minste lokale detaljhandel bekymrer seg mer over sin manglende Youtube-kanal eller Facebook-profil, enn over å utvikle sine medarbeidere bak disken til et dedikert, serviceorientert og kompetent team som gjør en forskjell.
Ifølge Retailnews.dk sies det i den nye kampanjen at det er et lidenskapelig personale som er nøkkelen, i det de danske kundene tar utvalg, god parkering og opplevelser for gitt.