Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Instabox dropper returetiketten: ”En vinn-vinn-vinn”

therese.karlsrud.haugen

Forenkler returen.

ANNONSE

Logistikkselskapet Instabox, som tilbyr levering fra nettbutikker til smarte oppbevaringsskap, har sett seg lei av returetiketter og går nå bort i fra det. Den nye tjenesten fungerer ved at kunden bestiller retur digitalt og bruker en PIN-kode i skapet, der pakken skal plasseres.

Vi er glade for dette siden det er en mye bedre løsning for alle, inkludert miljøet, siden selgere som er tilknyttet tjenesten ikke lenger trenger å skrive ut returetiketter, og forbrukerne ikke lenger trenger å gå gjennom bryet med å skrive ut og feste etiketter til pakkene sine før de returnerer, sier David Lundqvist, Chief Commercial Officer i Instabox, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Pakkeautomater øker i popularitet - nå tar de over Norge

Med løsningen skal kundene altså slippe styret med å printe ut returetiketter samtidig som miljøet spares for papiravfall.

Det å forenkle returprosessen på denne måten er en vinn-vinn-vinn-vinn for forbrukere, selgere, Instabox og miljøet.

Etikettfri retur kan brukes på alle typer bestillinger, inkludert varer som ikke opprinnelig er sendt med Instabox. Det forklarer selskapet til vår søsternettside Ehandel.se:

E-handleren må være kunde hos Instabox, men den "utgående" bestillingen må ikke ha blitt levert med oss ​​for at vi skal kunne håndtere avkastningen på den bestillingen, når nettbutikken har laget den tekniske tilkoblingen som kreves for at dette skal fungere. Nå håper vi at så mange forhandlere og partnere som mulig kobler seg til tjenesten og kommer i gang slik at flere forbrukere kan få en enda smidigere opplevelse, sier David Lundqvist til Ehandel.

Instabox etablerte seg i Norge i fjor, og samarbeider med selskaper som Boozt, Varner, H&M og Lyko.

Del artikkel: