Etter et sterkt fjerde kvartal fortsetter fremgangen til Elektroimportøren inn i 2021, selv om omsetningen var vesentlig lavere i årets første kvartal.
LES OGSÅ: Sterkt kvartal for Elektroimportøren - solgte for nesten en halv milliard
Under årets tre første måneder leverer Elektroimportøren en omsetningsøkning på 34 prosent til 345,7 millioner kroner, hvilket er opp fra 256,7 millioner kroner sammenlignet med tilsvarende kvartal i fjor. Netthandelen står nå for 14,8 prosent, som er en oppgang fra 13,2 prosent.
Resultatene fra første kvartal er en fantastisk prestasjon levert av et flott team, skriver selskapet i kvartalsrapporten.
I følge selskapet har man lykkes med å øke salget i alle segmenter, kanaler og kategorier samtidig som kostnadseffektiviteten har økt. Også markedsandelen innen B2B økte til 47,9 prosent.
Justert resultat (EBITDA) endte på 32,3 millioner kroner, som er opp fra 15,5 millioner kroner under første kvartal i 2020.