Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

GrĂ¼ndertrio lanserte B2B-netthandel - sikter mot 100 kunder

GrĂ¼nderne av Storeshop, fv., Fabian Borch, HĂ¥kon Edland Egge og Remi Eriksen.
Storeshop
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vil gjøre det enklere med B2B-netthandel.

ANNONSE

Det straks ett Ă¥r gamle selskapet Storeshop skal forenkle prosesser for grossister og importører gjennom sin B2B-netthandelsplattform. Plattformen kan integreres med flere av de største regnskaps- og ERP-systemene i Norge - i tillegg til at Storeshops kunder kan tilby et digitalt innkjøpssystem for sine kunder igjen.

Bak selskapet finner vi trioen HĂ¥kon Edland Egge, Fabian Borch og Remi Eriksen. De tre møttes pĂ¥ økonomistudier i Oslo, og har siden den gang høstet erfaringer fra ulike bransjer - alle med en felles grĂ¼nderdrøm. Utviklingen av Storeshop begynte for litt over to Ă¥r siden da Borch fikk idĂ©en fra en kunde som ønsket en B2B-løsning.

Vi har vært heldige og har hatt med kunder helt fra starten av, som kom med problemstillinger de ønsket en løsning pĂ¥. Vi brukte ganske lang tid pĂ¥ Ă¥ levere de første nettbutikkene, men etter Ă¥ ha levert den fjerde nettbutikken nærmet vi oss en standard løsning - utviklet sammen med kunden, forteller HĂ¥kon Edland Egge, medgrĂ¼nder i Storeshop, til Ehandel. 

Sammen med kundene har de utviklet funksjoner etterhvert som behovene har oppstĂ¥tt - og i dag leverer de en komplett standard løsning som fungerer for de aller fleste kundene deres. Tilbakemeldingene har sĂ¥ langt vært gode.

NĂ¥ fĂ¥r vi mellom 5 til 10 nye kunder hver mĂ¥ned. Noen fĂ¥ kunder trenger spesialtilpasninger, og da finnes det alternativer, men disse blir ofte fordyrende da det krever at noen mĂ¥ sette seg ned og kode, forklarer Egge. 

Siden oppstart i juni i fjor har Storeshop nĂ¥ 40 kunder pĂ¥ listen. MĂ¥let er at dette tallet skal øke til 100 innen utgangen av 2021 - og med en fordobling av antall brukere siden januar i Ă¥r lover det godt for grĂ¼nder-trioen.

Nordisk ekspansjon

I følge Egge operer de aller fleste grossister og importører fortsatt med telefon og mail, og mĂ¥ derfor punche alt direkte inn i regnskapssystemet. Det benyttes tungvinte metoder, og mange ordre forsvinner mellom tastene, forklarer han.

Dette gjelder selvsagt ikke alle. Det finnes ogsĂ¥ de som er kommet et godt stykke pĂ¥ veien, men de integrasjonene vi skaper som integrerer regnskap med lagersystemer, fraktystemer, og som gjør dette visuelt for kundene til kunden vĂ¥r - er det som skaper hele wow-opplevelsen, forteller Egge. 

NĂ¥r det kommer til resten av 2021 er planene klare. I tillegg til en økning i antall kunder inkluderer de en nordisk ekspansjon, hvor Sverige er førstemann ut.

Vi har satt et mĂ¥l om Ă¥ nĂ¥ 100 kunder i 2021, og vi er allerede godt pĂ¥ vei. Videre er derfor planen Ă¥ se pĂ¥ Sverige og Danmark for Ă¥ teste hva behovet er. Det er noe konkurranse der, men det er snevert. Vi har allerede et team som er klare i Sverige, og vi kommer til Ă¥ lansere der over sommeren, avslutter Egge.

Del artikkel: