Forskningsprosjektet ved Handelshøyskolen BI har igjen målt norske forbrukeres kundetilfredshet og lojalitet. I år var 150 bedrifter under vurdering, der markedsplassen Finn.no gikk til topps.
At det er forbrukerne som stemmer oss frem, er ekstra hyggelig for alle i FINN, uttaler CEO i FINN Christian Printzell Halvorsen.
LES OGSÅ: Nabolandet har talt - årets nettbutikker er kåret
Kundebarometeret gir fasiten på hvilke virksomheter som har håndtert krevende omstendigheter bedre enn andre og levert best service under pandemien.
I FINN jobber vi daglig med å forbedre markedsplassene våre slik at de blir enda tryggere, mer brukervennlige og imøtekommer kundenes behov. I vår har vi for eksempel lansert Smidig bilhandel, der du kan selge eller kjøpe bil og unnagjøre alt papirarbeidet digitalt på et kvarter, forteller Printzell Halvorsen.
FINNs CEO kan også fortelle at det har vært mye aktivitet på markedsplassen i 2020. Torget har fått en enorm økning av kjøp og salg under pandemien. Med rundt 30 millioner ukentlige besøk på FINN nå i 2021, står Torget for omkring en tredjedel av disse.
Det er tydelig at FINN har dekket et behov under pandemien, noe som inspirerer oss til å gjøre markedsplassene enda bedre. Denne seieren er en skikkelig boost for de dyktige folka i FINN. Vi har bevist at vi kan yte godt og drive produktutvikling selv under helt andre forhold enn tidligere, avslutter Printzell Halvorsen.
Denne undersøkelsen har blitt gjennomført i over 20 år og dette er tredje gang FINN går av med seieren. Undersøkelsen ble gjennomført av Norstat og intervjuperioden var 27. januar – 29. mars 2021, der 4670 kunder har sagt sin mening.
Topp 10 på kundetilfredshet:
- FINN
- Flytoget
- Interoptik
- BMW
- NAF
- Apotek 1
- Sporveien T-Bane
- Toyota
- Vinmonopolet
- Sbanken