Helthjem ansetter Mattias Sturesson til stillingen som ny kommersiell leder for hjemleveringer. Han kommer fra rollen som “Country Manager for E-commerce” i logistikkselskapet Collicare, der han i løpet av få år har bygd opp hjemleveringssatsingen fra null til flere titalls millioner kroner i omsetning.
Jeg gleder meg til å starte i Helthjem. Det mest interessante innen netthandel er den kontinuerlige og raske utviklingen som er i bransjen. Det som før var “premium”, er nå standarden - og her er Helthjem helt i front av utviklingen. Det er et privilegium og få ansvaret for videreutvikling av tjenester som så stor andel av Norges befolkning har et forhold til og benytter seg av, sier Sturesson, i en pressemelding.
Helthjem ble etablert som en utfordrer til Posten og PostNord i 2015, og har på kort tid blitt en markedsleder på hjemlevering i Norge. I oppstartsåret ble 57 000 pakker levert ut, og veksten har vært på over 170 prosent hvert år siden. Nå omsetter selskapet for 414 millioner kroner.
Fasiten ved utgangen av første kvartal i år var 3,4 millioner pakker gjennom nettverket, og flere anerkjente nettbutikker på kundelisten, forteller daglig leder i Helthjem Netthandel, Anders Lunde Angen.
I følge tall fra NHO økte netthandelen med 80 prosent i februar sammenlignet med samme måned i fjor. Veksten har vært spesielt sterk for hjemlevering av pakker.
Tross dette er det fortsatt et gap mellom hvordan pakker i Norge blir levert, sammenlignet med hva mottakeren ønsker, mener Helthjem. En undersøkelse gjennomført av Virke viser at 80 prosent ønsker levering hjem, mens det kun er 30 prosent av pakkene som leveres hjem i dag.
Jeg er stolt og takknemlig for at vi klarer å tiltrekke oss et talent som Mattias. Han har bevist høy gjennomføringsevne og han passer perfekt. Vår levering er unik, fordi vi er de eneste som tilbyr dette hjem før frokost både hverdager og helg - over hele Norge. Nå skal vi forbedre verdiforslaget, og jeg gleder meg til at Mattias skal stå i spissen for dette, sier Angen.