Det svenske netthandelsselskapet Lyko styrker sin posisjon i Norge ytterlige og åpner flagship store i Karl Johan i Oslo.
Butikken skal være et komplement til e-handelen vår, og bygger på de fordeler en fysisk butikk har. Vår ambisjon er å skape et inspirerende sted for skjønnhetsinteresserte, med et utvalg av våre mest spennende produkter, skriver selskapet i en pressemelding.
Selv om butikken tar utgangspunktet i det fysiske møtet, skal den også inneholde mange digitale elementer for å muliggjøre fleksibilitet, meddeler selskapet.
Vi har en sterk vekst i Norge, som i dag står for over en femtedel av vårt totale salg. Vi foretar denne satsingen nå for å ta steget til neste nivå. I fjor styrket vi merkevarebevisstheten betraktelig, og salget online økte kraftig takket være vellykkede reklamesatsinger, sier Rickard Lyko, administrerende direktør og grunnlegger.
I fjor gjorde selskapet flere nye ansettelser til sin norske virksomhet. I tillegg til den nye butikken åpner Lyko kontor i samme bygg, som vil romme opptil 40 personer. I flaggskipbutikken, som blir på 450 kvadratmeter, skal man sysselsette rundt 20 ansatte.
Vi har lenge sett etter et sentralt sted i Oslo, vi vet at det er viktig å være der kundene er, og vår tro er at denne plasseringen vil være blant de mest attraktive så snart den fysiske handelen tar fart. Vi åpner også et kontor i samme bygg da vi ser gode synergier når vi er nær våre kunder og produkter.
LES OGSÅ: Blivakker-konkurrent øker med nesten 300 prosent i Norge