Omsetningstallene for 2020 er klare, og Helthjem kan vise til et svært sterkt år. Det rapporteres om en omsetningsvekst på 128 prosent, hvilket tilsvarer 234 millioner kroner.
Vi er fortsatt i startgropa på vår vekstreise, sier daglig leder i Helthjem Netthandel, Anders Angen, i en pressemelding.
Driftsresultatet til selskapet ble forbedret fra -4.9 millioner kroner i 2019, til -0.6 millioner kroner i 2020. Det negative resultatet skal skyldes investeringer, blant annet en rekke nyansettelser.
LES OGSÅ: Helthjem styrker laget - henter fra konkurrent
Helthjem har igjen bevist at vår unike leveringsløsning hvor vi leverer alt fra aviser til pakker og frokostprodukter raskt og enkelt hjem til folk før frokost har en solid posisjon i markedet. Vi opplevde sterk vekst i fjor, og forventer at dette vil fortsette. Vi mener selv at vi er perfekt posisjonert for videre vekst ved vårt fokus på levering hjem av netthandel og fraktløsninger for bruktsalg og sirkulærøkonomi, sier Angen.
Det er kategorien pakker som sendes mellom privatpersoner, som viser klart størst økning hos Helthjem. Veksten er på hele 228 prosent, og det er markedsplasser som Finn.no og Tise som står for den største andelen av pakker mellom privatpersoner.
LES OGSÅ: Juletilstander hos Helthjem: "Nesten for godt til å være sant"
Veksten innen hjem-til-hjem pakker er svært gledelig å se, og beviser at vår strategi om å legge til rette for enklere gjenbruk fungerer. Sirkulær økonomi blir bare viktigere fremover, og her er vi godt rustet til å forsterke vår allerede ledende posisjon, sier Angen.
I forberedelse av den nye veksten, har Helthjem flyttet til sin nye, nasjonale hovedterminal i Vestby kommune. Terminalen er på over 12.000 kvadratmeter, og skal i følge selskapet gjøre det mulig å håndtere den store veksten i pakkevolumet som forventes fremover.
Vår hurtige og enkle levering er grunnen til at stadig flere nettbutikker velger Helthjem. Vår nye terminal i Vestby sikrer at vi kan sortere pakkene lynraskt, og kan ha pakkene levert allerede innen 12 timer til 50 prosent av Norges befolkning etter de har vært innom terminalen. Nå ser vi frem til netthandelens høytid til høsten, avslutter Angen.