Bergans har i alle år hatt reparasjonstjenester tilgjengelig for sine kunder. For fem år siden ble det etablert en systue-filial i flaggskipbutikken i Oslo - samtidig som tjenestene innsamling, bruktsalg, redesign og utleie ble lansert.
Nå ruller konseptet Tour de Sy igjen på veien i Norge, for tredje året på rad.
Mange har ødelagte turklær liggende bakerst i skapet som vi gjerne skulle reparert. Problemet er bare at vi ikke helt har tid, penger eller vet hvor vi kan få hjelp. I august er Bergans igjen på veien med sin reparasjonsturné «Tour de Sy» for å tilby reparasjon av turklær, skriver selskapet i en pressemelding.
Denne sommeren skal turnéen starte på Nord-Vestlandet, før kursen settes sydøst med flere planlagte stopp på vei mot det sentrale Østlandet. Sybilen vil også besøke Arendalsuka for å demonstrere bærekraft i praksis for landets politikere.
LES OGSÃ…: Stormberg er live hos giganten: "Et spennende steg"
I 2019 var Bergans på sin aller første Tour de Sy – en tre uker lang reparasjonsturné på Øst- og Sørlandet. Bergans opplevde stor pågang og ofte lange køer. På den tre ukers lange turen fikk Bergans reparert 500 produkter. Det store engasjementet viste tydelig at nordmenn har et særlig kjært forhold til turklærne sine, skriver Bergans.
Alle reparasjoner koster i utgangspunktet hundrelappen - men prisen varierer noe ut i fra arbeidet som kreves. Turklær av alle merker er velkommen for reparasjon.
Med «Tour de Sy» ønsker Bergans å bidra til å skape engasjement rundt et mer bærekraftig forbruk i Norge. Bergans utvikler produkter som skal brukes utendørs, og er derfor avhengig av å ta vare på den flotte naturen vår, både for dagens og fremtidens turglade generasjoner. Selskapet har en sterk tro på at bærekraftige forretningsmodeller er fremtiden, og at videre satsing på dette vil representere en større del av omsetningen i fremtiden, skriver selskapet.