Markedet for leker og barneklær er preget av tøff konkurranse, men det har ikke stoppet gründerparet Ole Johan og Marita W. Bredland. I fjor omsatte nettbutikken deres for 65 millioner kroner.
Dette er en økning på 35 prosent sammenliknet med året før, samtidig som de leverte et positivt driftsresultat på nærmere 3,5 millioner kroner. Selskapet har også blitt kåret til beste nettbutikk i kategorien Barn & Baby i 2020.
Det viktigste er at vi yter det lille ekstra, er personlige og legger sjel i det. Vi er veldig opptatt forhøyet kundeopplevelse og vil gjerne overlevere. Står det for eksempel at vi skal levere pakken i morgen, vil vi helst levere i dag, sier Ole Johan, i en pressemelding.
Sortiment og produktomtaler
Bredland trekker også frem et riktig produktsortiment som en viktig del av suksessen. I tillegg til globale merkevarer, har Mimmis.no tatt inn en rekke lokale leverandører av barneklær og barneutstyr.
Vi ønsker å være produkteksperter og da må vi våge å ta inn nye produkter og merkevarer før de har blitt bestselgere. Det viktigste er at produktene er av god kvalitet og er riktige for våre kunder.
Med nærhet til kundene og et ønske om å være bransjens produktekspert, satser Mimmis.no også mye på produktomtaler. Sammen med det norske teknologiselskapet Lipscore har de opparbeidet seg mye kunnskap om hva kundene mener om deres produkter.
Det er viktig å lytte til kundene om man ønsker å vokse. Særlig de negative tilbakemeldingene er viktige. Det hender at vi fjerner produkter fra sortimentet basert på kundenes feedback, men som regel holder det å endre litt på produkttekster eller bilder slik at produktinformasjonen harmonerer mest mulig med virkeligheten.
Levering samme dag
Forbedringer av logistikken er et annet tema som opptar Mimmis-gründeren.
Det vi jobber mye med i disse dager er levering samme dag. Vi tilbyr det allerede i store deler av Norge, men ønsker å bli enda bedre. Utfordringen er at vi selger en del krevende produkter med tanke på logistikk, slik som barnevogner og bilstoler.
Selve nettbutikken vil trolig også snart få en visuell oppgradering. Plattformen er egenutviklet basert på nopCommerce. Klarna er valgt som betalingsløsning og Logistra leverer EDI-løsningen. Ellers er det meste egenutviklet.
Når det skal gjøres visuelle eller tekniske endringer, tar Mimmis-gründeren gjerne en kikk utenfor Norges grenser for å få inspirasjon.
Det er veldig gøy når man ser noen som gjør noe som skaper en wow-faktor. Det er alltid noe å lære i jakten på den perfekte kundeopplevelsen, smiler Bredland.