Pågangen fortsetter for byggevarekjeden som vokste mest i Norge i fjor. Byggmax kan skilte med 9 prosent økning for tredje kvartal, sammenlignet med fjoråret. Ser vi på 2019 er dette en økning på 32 prosent.
Vi opplever stor pågang i varehusene og på nett utover hva som er normalt. Pandemien har endret vanene våre. Aldri før har nordmenn hatt så mange prosjekter på gang hjemme. Har du først fått smaken av hjemmefiksing så er det lett å sette i gang større prosjekter. Det er tydelig at hjemmefikserne er fornøyde med konseptet vårt. Der andre byggevarekjeder operer med skjulte proffrabatter og kostbare medlemskap, vi gir samme lave prisen til alle. Da vet vi at mange av kundene våre setter pris på prisgarantien vår, sier Niklas Hamberg, Norgessjef i Byggmax, i en pressemelding.
Nettsalget til Byggmax økte med 4 prosent over fjorårets økning på 40 prosent. Det er spesielt klikk-og-hent som har vært populært under pandemien, men denne vanen ser ut til å ha kommet for å bli hos byggevarekjedens kunder.
LES OGSÅ: Byggmax kjøper lavpriskjede: "Kanskje den mest fremgangsrike i Norden"
Vi prøver hele tiden å utvikle varehusene slik at kundene finner varene enklere og at kjøpsopplevelsen blir mer smidig. Nettbestillingene øker jevnt nå, og selv om hjemlevering av byggevarer er populært, så vet vi at det er mange liker å få byggevarene i hånda med en gang. Da er klikk og hent veldig praktisk, og derfor fortsetter vi også å pusse opp en del eksisterende butikker, forteller Hamberg.
Tidligere i år ble det kjent at Byggmax skulle kjøpe opp den norske lavpriskjeden Right Price Tiles. Den 31. august ble kjøpet ferdigstilt, og summen landet på 175 millioner kroner. Det er planlagt å tilby fliser i Byggmax' nettbutikk i tillegg til noen utvalgte butikker.