Klarna slipper nok en nyhetsbombe og lanserer i dag en ny app hvor forbrukerne får muligheten til å få varen levert hjem før man betaler - på tvers av nettbutikker verden over.
Et virtuelt engangskort er løsningen til betalingsgigantens nye alt-i-ett app, som i dag er tilgjengelig for nedlasting i totalt 15 land, inkludert Norge.
Med vår nye app, blir Klarna en “end to end”-shoppingservice som tilfredsstiller flere behov – fra inspirasjon til sømløse opplevelser i etterkant av kjøpet. Samtidig har vi gjort transparente og fleksible betalinger tilgjengelig overalt, da vi mener at ingen skal trenge å betale kredittkortavgifter eller høye renter, sier Sebastian Siemiatkowski, CEO i Klarna.
I følge en undersøkelse Klarna har fått gjennomført viser det seg at ingen i gjennomsnitt har flere apper nedlastet på sin smarttelefon, enn nordmenn. Her til lands ligger gjennomsnittet på 53 apper, hvorav 3 av 10 av de spurte har seks apper kun for shopping. Potensialet er dermed enormt.
I dag søker mennesker enkelhet som løser deres spesifikke behov på et og samme sted hvor alle funksjoner som trengs for en optimal shoppingopplevelse er. Å bytte mellom apper er noe som forbrukerne i økende grad synes er frustrerende. Det vi her presenterer er for oss en viktig milepæl på vår reise for å spare mennesker både tid og penger, og gi dem bedre kontroll over sin egen økonomi, sier Siemiatkowski.
LES OGSÅ: Her er alt du bør vite om Klarnas oppkjøp av Pricerunner
I den nye appen kan man utforske tilbud, lage ønskelister, be om prisvarsel når et produkt faller pris, håndtere returer med mer. Det virtuelle engangskortet skal i følge Klarna tillate at man kan handle fra en rekke nettbutikker fra hele verden, også de som ikke tilbyr deres betalingsløsninger, med én betaling.
Sammen med bruken av det virtuelle engangskortet, er dette den ene appen du trenger til din nettshopping. Det vil også bli mulig for tredjeparts-integreringer i appen for å kunne tilby enda flere løsninger og tjenester som styrker vårt betalings- og shoppingtilbud ytterligere, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.