For selv om det har buttet litt den siste tiden, kan de likvel vise til en global omsetningsvekst på fire prosent for regnskapsåret 2016/2017.
Det siste året har de solgt moteklær for nesten 232 milliarder svenske kroner, mot nesten 223 millioner svenske kroner året før.
Fremoverlent og på ballen
Men H&M ønsker likevel å være på ballen og tenke offensivt.
I en pressemelding skriver klesgiganten at markedsplassen Afound skal fremstå som en «style and deal hunting paradise» med rabatterte varer innen mote og livsstil.
Markedsplassen åpner også for salg av eksterne varemerker side om side med H&Ms egne merker. Det er i første omgang Svrige som får muligheten til å benytte seg av tilbudet som vil tilgjengeliggjøres både på nett og i fysiske butikker i løpet av dette året.
Stockholm åpner ballet
Den første fysiske butikken med Afound som en integrert del åpner på Drottninggatan i Stockholm.
- Vi ser et stort potensial for Afound og ser frem i mot å introdusere markesplassen for våre svenske kunder i løpet av 2018. Markedsplassen skal verne om produktenes verdi og miksen av de. Gjennom å tilby inspirasjon, kvalitetsmerker og følelsen av å kunne gjøre et virkelig bra kjøp, tilbyr Afound en ny form for rabatt-følelse, sier Fredrik Svartling, ansvarlig for markedsplass-konseptet.