Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tror på vekst i 2022: ”Vi har blitt verdensmestere i endring”

Gründeren bak en rekke nettbutikker, men nå med Logistikksentralen AS som hovedstjernen i videre satsing.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Nettgründerens storsatsing videreføres i 2022.

ANNONSE

Med vekst i stort sett alle egne butikker kan gründeren bak Designhandel, Strikkemekka og Motehus, Eirik Fuglestad, se tilbake på et godt år. Spesielt har de to førstnevnte nettbutikkene gjort det bra, men også Fuglestads nye satsing Logistikksentralen må trekkes frem når vi ser tilbake på året som har vært.

Året startet veldig bra, og så har det flatet litt mer ut i høst. Så har vi jo i de siste dagene fått nye restriksjoner å forholde oss til. Det blir spennende å se hvilke konsekvenser dette gir på vårt salg, forteller Fuglestad til Ehandel.

I sommer kunne Fuglestad fortelle om storsatsingen Logistikksentralen AS. 15-20 millioner gikk med i investeringen av et splitter nytt Autostore-lager som skal stå til disposisjon ikke bare for hans egne nettbutikker, men også som en tredjepartslogistikk.

Logistikksentralen AS vokser raskt og vi skalerer den ytterligere. Fra å kun håndtere våre egne butikker, så vil vi satse stort på å bygge ut vår 3PL-satsing. Vi har et nytt Autostore-anlegg og kan tilby logistikk fra A til Å for våre kunder, forteller Fuglestad.

Som en del av en nordisk ekspansjon har netthandelsselskapet dessuten etablert et lager i Sverige. Også her vil det satses på 3PL.

Vi håndterer både pallegods og gods som lagres og plukkes i Autostore. Fordelen vår er at vi er et transportøruavhengig selskap og bygger de beste løsningene for våre kunder, forteller Fuglestad videre.

"Veksten vil flate ut"

Om det kommende året mener gründeren miljø og bærekraft vil fortsette å være viktig, samtidig som det viktigste av alt vil være å ha korrekte varer samt kundene som vil kjøpe disse varene. Sjeldent trumfes rask levering og gode kundeopplevelser i netthandelsverden, og det gjelder å fortsette det gode tempoet inn i 2022.

Vi ser positivt på fremtiden og har tro på vekst også i 2022. Men vi tror at veksten vil flate ut mer enn den har gjort de siste årene. Vi har også blitt verdensmestere i endring, og har lært oss til å snu oss rundt i rakett-tempo for å kunne gjøre de grepene som trengs i denne pandemien, avslutter Fuglestad.

I 2020 omsatte Eirik Fuglestad Holding AS for totalt 180 millioner kroner. Selskapet planlegger flere utvidelser av nettbutikkene i tillegg til en ekspansjon i Skandinavia og Europa. Nettbutikken Designhandel finnes både i Norge og Sverige, og det er planlagt en svensk lansering av Strikkemekka.

Del artikkel: