Nettbutikken Nytelse.no ble denne uken kåret til Gasellebedrift av Dagens Næringsliv. Siden etableringen i 2003 har nettbutikken nå sprengt rekorder og skriver i 2021 over 100 millioner i omsetning. Slik jobbes det i kulissene for å sørge for videre vekst.
Hemmeligheten vår er at vi er et veldig godt sammensatt team, med folk som er veldig gode på sitt område, men som alle kan hjelpe og bidra med alt fra plukking på lager til å komme med kampanjeidéer. Vi har bred kompetanse og er en faghandel der du får hjelp både på kundeservice, sosiale medier og fra fagpersoner som sexologer, parterapeuter og produkteksperter, forteller sexolog og pressesjef i selskapet, Maria K. Ebbestad, og fortsetter:
Nøkkelen er også å gi folk frihet til å gjøre det de er gode på, være kreative og selvfølgelig masse godt humør. Det gir gode resultater og det er jo tross alt det vi lever av.
Fra lageret på hovedkontoret på Holmestrand plukkes det og sendes varer alle hverdager. Nettbutikken tilpasser etter kundenes behov og ønsker, og tilbyr levering gjennom både Bring, Porterbuddy og Instabox.
Også når det kommer til innhold i sosiale medier etterstreber Nytelse.no å oppfylle kundenes behov, og viker bort fra et rent salgsfokus.
Vi har mye godt innhold og ikke bare et salgsfokus som gjør at kunder følger oss også når de ikke skal handle. Vi får delt vår kunnskap og hjelper en rekker forhold gjennom dialog på sosiale medier i form av blogginnlegg, artikler og podcasten Klimaks som har hatt over 1,5 millioner avspillinger på en drøyt år, sier Ebbestad til Ehandel.
"Utrolig stas"
Om veksten forteller Ebbestad at det siden 2007 virkelig har skutt fart. Kåringen av Gasellebedrifter legger til grunnlag at selskapet blant annet har et positivt samlet driftsresultat, en omsetning på over en million kroner første år samt at omsetningen er minst doblet over de fire siste årene.
En slik kåring er selvsagt gjevt, og det hele skal feires med en fest så snart tiltakene i samfunnet letter.
Innad i bedriften er det utrolig stas, og vi har alle jobbet hardt for å nå dette målet. Nytelse.no sin adventskalender har blitt vårt signaturprodukt som vi jobber med hele året, og vi er allerede i går med å utarbeide hva som skal være i neste års kalender, som begynner å pakkes allerede på forsommeren. Vi skal helt klart feire, men det får bli etter nedstenging, forteller Ebbestad.
I tillegg røper pressesjefen nyheten om at Nytelse.no slår alle tidligere rekorder og bikker 100 millioner kroner i omsetning for regnskapsåret 2021.
I fjor landet vi på 68 millioner og satte oss et ganske hårete mål om å klare å sprenge 100 millioner i 2021, og det når vi. Det er helt utrolig, og vi har jobbet hardt alle sammen, avslutter Ebbestad.