Etter at Kjersti Hobøl ble hentet inn som administrerende direktør har Nille snudd skuta og selskapet er godt på vei i sin positive utvikling. Rett før påske i år lanserte dessuten selskapet nettbutikk, og vi har tatt en prat med markedssjefen for å høre hvordan det første, knappe året har gått.
Trafikken følger hovedsakelig svingningene i fysisk handel, og vi ser at det også her er mye sesongrelatert handel. Jeg vil si at trafikken stort sett har vært jevn, men med tydelige sesongsvingninger, sier Ingrid Gulaker Motrøen, markedssjef i Nille, til Ehandel.
På grunn av stengte butikker på vårparten ble lanseringen av nettbutikken fremskyndet, og ikke særlig markedsført. Allikevel var responsen god, hvilket ser ut til å ha fortsatt gjennom sommeren og høsten.
LES OGSÅ: Nille satser på nettbutikk – "Det var vinn eller forsvinn"
Nille er i tillegg på jakt etter blant annet en E-Commerce Manager, som skal bidra til fortsatt vekst og lønnsomhet gjennom nettsalg. Ifølge Motrøen ligger det en klar plan på plass for nettbutikken, og det skal sikres ytterligere digital tilstedeværelse for lavpriskjeden.
Vi er godt fornøyd med besøk og handel i nettbutikken. Vi jobber kontinuerlig med optimalisering og utvikling av både nettside og nettbutikk, og selv om vi er fornøyd med året ser vi også stort potensial, sier Motrøen, og fortsetter:
Vi har en helt klar plan og strategi på å utvikle og forbedre Nilles digitale tilstedeværelse. En sømløs handleopplevelse er både viktig og riktig for våre kunder, og dette er noe vi prioriterer høyt fremover.
Tidligere hadde Nille over 30 butikker i Sverige, men disse ble lagt ned tilbake i 2017. Etter at snuoperasjonen ble satt i gang med Hobøl i spissen, ble også flere butikker her i landet stengt. I dag har Nille 327 butikker i Norge, i tillegg til nettbutikken.